Vigyázzon a tavaszi depresszióval vagy az 5 újraindítási módszerrel, mint egy nő

0
131

Vigyázzon a tavaszi depresszióval vagy az 5 újraindítási módszerrel, mint egy nő

Milyen depresszió nem létezik. Tavasz, ősz, születés utáni … Ezek mind mítoszok! Sem a szezon, sem a szülés utáni időszak nem okozza a depressziót. A depresszió belső konfliktusainkból származik. Ebben a cikkben tisztázzuk Önnel, hogy milyen belső okok vezetnek érzelmi hanyatláshoz, és hogyan lehet önállóan visszaadni az életörömöt.

Amikor a depresszió szót használjuk, akkor érzelmi hanyatlást, rossz hangulatot és enyhe apátiát értünk. De a valóságban a depresszió olyan klinikai diagnózis, amely mentális rendellenességet jelent és speciális kezelést igényel.

Mi a depresszió?

„A depresszió (a pszichológiában) (latinul Depressio – elnyomás) olyan affektív állapot, amelyet negatív érzelmi háttér, a motivációs szférában bekövetkező változások jellemeznek, kognitívak, tudattal, eszmékkel és a viselkedés általános passzivitásával társulnak. Szubjektíven a depressziós állapotban lévő ember mindenekelőtt súlyos, fájdalmas érzelmeket és élményeket él át – depressziót, vágyakozást, kétségbeesést. A vonzerők, motívumok, akarati aktivitás élesen csökken. A múltbeli események iránti bűntudat és a tehetetlenség érzése az élet nehézségeivel szemben a reménytelenség érzésével párosul. Az önértékelés drasztikusan csökken. Súlyos, tartós depressziós állapotokban öngyilkossági kísérletek lehetségesek. Vannak funkcionális depressziós állapotok, amelyek egészséges embereknél a normális mentális működés keretében lehetségesek, és a kóros depresszió, amely az egyik fő pszichiátriai szindróma. ” Forrás: “Nagy pszichológiai enciklopédia”

Van-e depresszió tavasszal?

Mint fentebb írtam, a depresszió, amely alatt érzelmi hanyatlást és alacsony vitalitást értünk, belső konfliktusokkal társul. A tavasznak pedig semmi köze hozzá. Ha kizárjuk az élettani okokat, amelyek a mozgásszegény életmódhoz, a vitaminhiányhoz és a krónikus betegségekhez társulhatnak, akkor minden más ok a belső világunkban található. Vizsgáljuk meg őket közelebbről:

A depresszió pszichológiai okai

  1. A munka és a pihenés egyensúlya zavart. Túlzott követelmények önmagaddal szemben. Amikor például irreális határidőket szabunk meg a feladatok elvégzésére. Ez a megközelítés magas szintű szorongást és belső feszültséget okoz. Munkamániás és kopás, ha az eredmény a legfontosabb. Amikor bármi áron el kell érnie a célját. Dolgozzon szabadnapok és pihenés nélkül. Ez a megközelítés krónikus fáradtsághoz és teljes energiaveszteséghez vezet.
  2. Konfliktus a belső szülő és a belső gyermek között. Ha sok kötelezettség és pszichológiai nyomás nehezedik önmagára, akkor örömét veszti a folyamat. A szigorú belső szülő többletértéket teremt a hozzárendelt feladatokban. Kedvenc tevékenységed már nem szórakoztató játék. Ez túl komoly. „Mindenképpen csináld”, „Halj meg, de csináld”, „Sürgősen szükségünk van rá, vér az orrából”. Az ilyen hiedelmek Damokles kardjává válnak Belső Gyermekünk számára. Egy személy sokáig nem maradhat ilyen erőszakban saját maga ellen. Ezért elindul a psziché védő reakciója – maga a szabotázs és a halogatás. És az önmotiváció egyetlen technikája sem segít itt. Csak le kell gyengítenie a feladatok fontosságát. Tedd játékosan. Örömmel és egyszerűen.
  3. A cél már nem releváns . Az élet egy játék. És minden projektünk olyan játék, amellyel fejlesztjük magunkat és tapasztalatokat szerzünk. Kedvenc tevékenységünk érdekes lesz számunkra, mindaddig, amíg ennek köszönhetően tanulhatunk valamit. Amikor eljött az idő új projektek elsajátítására, új tehetségek felfedezésére önmagában, az előző tevékenység játékossá válik. Már nem érdekel minket. De a stabilitás egyre inkább fölénybe kerül, és továbbra is azt csináljuk, ami már nem kellemes. Ennélfogva érzelmi hanyatlás és energiaveszteség lehet.
OLVASS TOVÁBB:  Az átalakulás imája

Hogyan lehet a tavaszi mélyedést rugós újraindítássá alakítani?

Az újraindítás módjai, mint egy nő

  1. Tartson egy kis szünetet a munkában, és szervezzen agyi méregtelenítést. A túlzott mennyiségű információ túlterheli a pszichénket, és a számítógéphez hasonlóan a rendszer lefagy. Védelmi mechanizmus indul ki, és már nem vagyunk képesek valami újat és érdekeset beengedni az életünkbe. Csak mert elfoglalták a helyet. Az agyunk újraindítást igényel, ideje felszabadítani a lemezterületet. És ezt csak szünet alatt lehet megtenni. A semmittevés a fő gyakorlat a digitális valóság világában. Mi a teendő az info méregtelenítő időszakban? A legjobb, ha legalább pár napra a természetbe megyünk. Természetesen nincs digitális média. Érezd a talajjal való érintkezést. Lélegezzen mélyen a friss levegőn. Helyezze vissza a kapcsolatot a testtel lassú séták, fürdő, masszázs, jóga segítségével.
  2. Tegye először a testet. Minél jobban terheljük az agyunkat munkával, annál inkább meg kell terhelnünk a testet fizikai aktivitással. Minél magasabbak a céljaink, annál nagyobb figyelmet fordítunk a testre. Egészséges táplálkozás, kardió edzés, nyújtás, masszázs, séta a friss levegőn. Aludjon eleget és meditáljon.
  3. Ne a fejével, hanem a szívével tegyen célokat. Gondolja át céljait és kérdezze meg a szívét, van-e még válasz? Nagyon fontos, hogy céljaink megegyezzenek lelkünk céljaival. Ellenkező esetben minden erőfeszítés nem jelent örömöt. Hogyan értjük meg, hogy a cél visszhangzik a szívben? Belső impulzus által. A testben terjedő ihlet és öröm által, csupán a kívánt cél egy gondolatából. Ha bármit is szeretnénk elérni a céltól, és ugyanakkor szerencsejáték-haragot érzünk, akkor ez a cél az egótól származik, és nem a lélektől, és végül nem fog nekünk boldogságot hozni, hanem csak irreális energiapazarlást igényel. (Segíteni fog a „Hogyan szeressd magad mélyen és teljesen” tanfolyam).
  4. Játékosan és élvezettel élni. Az élet önmagában azért értékes, mert élünk. És szabadon cselekedhetünk, amit csak akarunk. Kóstolja meg a különböző élményeket. De gyakran hamis hiedelmek vezérelve elfelejtjük, hogy az élet szórakoztató játék. És van választási szabadságunk. Az öröm és az öröm a játék előfeltétele …
  5. Tartsa fenn a “WANT” és a “SHOT” egyensúlyt. Gyakran a „must” uralja a „hiányt”, ezért az öröm elvesztése és az érzelmi hanyatlás. Ideális esetben, ha betartja a 70% “akarok” és 30% a “must” szót, akkor öröm lesz az életben, és minden rendben lesz az önfegyelmezéssel. (A “Anti-achiever. Hogyan lehet eredményeket elérni a boldogság állapotában” tanfolyam segít)
OLVASS TOVÁBB:  Koronavírus - esély az új változásokra vagy válságra minden területen

Tavaszi! Ideje felébreszteni az életet és felébreszteni a nőiességet!
Milyen értékes érezni az életet minden új sziromban
és a tested és a lelked minden sejtjében!
Gondolja át életének szabályait. És készítsen újakat, ha szükséges!
Végül is a tavasz a legjobb idő a lélek ébredésére és az új változásokra.

Ha a cikk hasznos volt, kérjük, ossza meg barátaival a linket, legyen több tudatos nő a világunkban.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét