Hogyan lehet visszaszerezni önmagának az értékét és megtanulni, hogy előtérbe helyezze önmagát?

0
20

Hogyan lehet visszaszerezni önmagának az értékét és megtanulni, hogy előtérbe helyezze önmagát?

Az önszeretet és az önbizalom érzése alapvető, velük születünk. Akkor miért az önértékelés témája az egyik legrelevánsabb a személyes növekedés területén? Ha természetes, hogy vigyázunk magunkra, miért olyan nehéz számunkra az igények és vágyak elsőbbségének meghatározása? Tisztázzuk ezt ebben a cikkben.

Gyermekkorunk óta arra ösztönöznek minket, hogy nyilvánítsák ki az önzetlenséget az áldozat állapotából. Míg szükségleteinek követését az önzés megnyilvánulásának tekintik. Ez egy olyan hazugság, amely oda vezet, hogy a nap bármely szakában mindig rendelkezésre áll partnere, kollégái, barátai számára, de önmagának nem. Ha mások szükségleteire összpontosítunk, a test és a lélek jelzéseit figyelmen kívül hagyjuk. Amint a belső tartalék kimerül, irritáció és neheztelés halmozódik fel. Megnyilvánulnak például a szeretteik iránti ellenőrizetlen harag, apátia, halogatás formájában.

Önszeretet vagy önzés: Mi a különbség?

Az egoista neurózisban él, megerősíti önmagának nem elfogadása. A belső szükséglet állapotát megtapasztalva keresi a módját annak kielégítésére más emberek kárára. Az ilyen ember infantilis helyzetben van, és csak másoktól képes elvinni, anélkül, hogy bármit is cserébe adna. Semmilyen módon nem tud senkinek segíteni, mivel erre nincsenek erőforrásai. A belső forrással való kapcsolat megszakítása arra a vágyra vezet, hogy más embereken keresztül megkapja a kívánt szeretetet. Az önző által vezérelt legfontosabb érzés a neheztelés. Biztos abban, hogy közömbös mások iránt, ezért gyakran használja a neheztelést manipulációs célokra, hogy megkapja, amit akar.

Ki az a nő, aki szereti önmagát?

  • Tudja az igényeit és tudja, hogyan tudja időben megadni magának azt, amire szüksége van
  • Gondoskodik önmagáról, mert megérti és elfogadja felelősségét a teljesség belső állapotáért
  • Önelfogadásban él, ezért hűséges másokkal szemben
  • Önellátó, értékeli önmagát, ismeri érdemeit és engedi, hogy tévedjen
  • Az igazságodat követi. Tudja, ki ő, mit akar és merre tart. Mindig azt fogja tenni, amit a lelke kíván, és nem azt, amire szükség van, nyereségesnek, vagy megfelel a siker társadalmi normáinak.
  • Légy őszinte magadhoz. Tettei összhangban vannak a lélek belső szükségleteivel
  • Egészséges határai vannak másokkal, és tiszteletben tartja egy másik személy személyes terét.

Amikor nagyra becsüled önmagad, elégedettség állapotot sugároz magaddal és az élettel szemben. Másoknak könnyebb megadni neked a szeretetüket, mivel máris bőséges állapotban vagy. Az a képesség, hogy az Ön igényeit, vágyait, álmait helyezze az első helyre, egy érett, egész ember álláspontja. Teljesen autonóm vagy, és nincs szükséged senkire az erőforrás feltöltéséhez.

Miért olyan nehéz önmagát rangsorolni?

Először meg kell találnia, hogy egy önmagát elhanyagoló „hajtott nő” viselkedésének rejtett előnyei vannak. Így külső pszichológiai “jutalmat” kap – elkerülve a felelősséget a személyes kérdések megoldásáért. Nem csoda. Olyan éretlen társadalomban élünk, amelyben az infantilis helyzetet gyermekkoruktól kezdve tiltások és túlvédelem révén ösztönzik. Gyakran egy nő nem tudja közvetlenül beismerni önmagának és másoknak, hogy belső igénye van bármilyen igény kielégítésére. Képtelenség gondoskodni magáról a magával való kapcsolat hiányának köszönhető. Ennek a helyzetnek számos oka van.

  1. Nem szerette a belső gyereket

Ilyen helyzetben vezető helyet foglal el a belső család felépítésében. A belső gyermek az adaptív szakaszba kerül, vagy önfeláldozási vagy tiltakozási stratégiát választ. Ez akkor történik, ha gyermekként, gyermekként nem kapott feltétlen szeretetet szüleitől. A belső gyermek a másokkal való törődés leple alatt vagy a düh kifejezésével valóban megpróbálja kielégíteni jóváhagyási és szeretetigényét. Sok minden kifogás a saját tétlenségedre. Ahelyett, hogy egy felnőtt helyzetéből válaszolna egy kielégítetlen belső szükségletre, a nő infantilisé válik. A szeretteinek bármilyen hibáját ürügyként tekintik az évek során felhalmozódott irritáció kimutatására. A nő bekapcsolódik a játékba, és ahelyett, hogy nyíltan kijelentené a számára fontosat, indirekt jeleket alkalmaz, dühkitörések, neheztelések és követelések formájában.

OLVASS TOVÁBB:  Pánikjárvány, hogyan ne őrüljön meg egy járvány idején?

2. Autoriter belső szülő

A belső szülő a gyermekkori tapasztalatok integrációja az akkori hatóság embereivel való interakció során. És ha a tőlük érkező külső üzenetek kritikát, vádakat, értékelést hordoztak, akkor a Belső szülő a Kontrolling szakaszba kerül. Ebben a helyzetben nem ruházhat át más vállalkozásokat másokra, mivel az az illúzió létezik, hogy csak Ön tudja azokat méltósággal teljesíteni. A semmittevés zavartságot és néha haragot okoz.

A belső szülő félelmektől vezérelve érzi az önmegerősítés szükségességét a teljesítmény révén. Minden szabad percet arra használ, hogy “ráhangolódjon” a feleség, az anya, a szakember szerepére, és mindenben ideálissá váljon. A legkisebb hiba durva önkritikához vezet, amely kimeríti az energiaforrást. A belső monológ az eredmények és érdemek elégtelenségének és leértékelésének állapotára épül. Nem engedheti meg magának, hogy szünetet tartson, mert belül meg van győződve arról, hogy nem érdemes egy percre sem önmagának.

3. A személyes határok hiánya

Személyes határaid tükrözik belső énedet a külvilággal való interakcióban. Ha nincs elég ideje önmagára, akkor nem épített erős belső támaszt. Nem tagadhat meg másokat, és nem védheti a személyes térhez és időhöz való jogát.

A belső támaszok alapja a pozitív önkép. Önképed az elképzelés önmagadról, mint személyről, a magadhoz való viszonyodról. Ha pedig gonosz mostohaként kezeled magad, akkor nem támaszkodhatsz egy belső erőforrásra. Amikor még nem alkottad meg a személyiséged magját, nincs megértés arról, hogy ki vagy, milyen valódi igényeid és vágyaid vannak, akkor énképem vagy homályos, vagy negatív lesz, és társadalmi viszonyokból és dogmákból áll.

Cikkünkben olvashat arról, hogyan lehet megtanulni megvédeni személyes határait: „Személyes határok. Hogyan lehet megtanulni nemet mondani?

4. Koncentráljon a külvilágra

Gyermekkorunktól kezdve olyan viselkedésmodellbe ágyazódunk be, amely a külső eredményekre összpontosít, segít más embereknek. Az önfeláldozást az erény rangjára emelik, és a kapcsolatok alapjaként továbbítják. Azt mondják nekünk, hogy a személyes érdekeket háttérbe kell szorítani, és mások igényeinek megfelelően kell cselekedni. Felnőtté válva mi magunk is elítélni kezdjük magunkat azért, mert vágyaink és álmaink felé törekszünk.

Ha mélyebben megvizsgálja a belső világgal való érintkezés hiányának kérdését, akkor észreveszi, hogy ez a fájdalom elkerülésének egyik módja. A magas érzelmi töltéssel járó gyógyítatlan trauma félelmet kelt. Aggódóan egyedül vagy önmagaddal és tapasztalataiddal. És akkor a tudatalatti elme különböző védekezési módszereket alkalmaz. Például figyelmen kívül hagyva érzelmi igényeiket és menekülve saját érzelmeik elől a külvilág tevékenységében. De idővel, ha nem tisztítja meg a felhalmozódott elfojtott érzelmeket, a psziché túlterhelődik. Az előbbi védelmi mechanizmusok elveszítik hatékonyságukat és gyengülnek. Ez pánikrohamok, apátia, pszichoszomatikus rendellenességek formájában nyilvánulhat meg.

Hogyan lehet megtanulni kiválasztani önmagát? Az önszeretet 5 törvénye

  1. Élj az igazságodban

Ha őszinte vagy magaddal, lehetővé teszi, hogy kongruens légy. hozd össze gondolataidat, érzelmeidet és cselekedeteidet. Az idő múlásával észreveheti, hogyan erősödött intuíciója és érzelmi állapota harmonikusabbá vált. Ez nem meglepő, mert a felsőbb éneddel való kapcsolat helyreállításával belépsz az Univerzummal.

OLVASS TOVÁBB:  4 film, amely megtöri az életkori sztereotípiákat

Mielőtt bármilyen cselekvést kezdene, kérdezze meg magától: “Őszinte vagyok magammal?” vagy “Mit tennék, ha szeretem magam?” És mondja el, mit tervez. Ha a legkisebb ellenállást is érzi, akkor változtassa meg a cselekvést, a stratégiát, delegálja az ügyet, vagy teljesen hagyja abba.

2. Fogadja el a hibázás elkerülhetetlenségét

Bocsásson meg minden múltbeli és jövőbeli kudarcért. A lélek fejlődésének útjában elkerülhetetlenek. Ölelje át a hibák szépségét, mivel értékes tapasztalatokat szerez. Amikor csak elindul, hogy értékelje önmagát, csábító mindent tökéletesen megtenni. Ne engedj neki, hagyd magad tökéletlen lenni. Tanuljon meg felnőttek szempontjából reagálni hibáira. Hagyd abba az önkritikát, és mondd el magadnak:

Igen, tévedtem. De most már tudom, hogyan ne tegyem, megtanulok egy leckét és továbbmegyek!

Bármit is csinálok, még mindig csodálatos vagyok.

Mindig a lehető legjobbat teszem.

3. Merítsen magába erőt és inspirációt

Az indokolatlan elvárások és csalódások a belső üresség állapotából épülnek fel. Az az igazság, hogy rajtad kívül senki sem töltheti be ezt a belső üreget. Először írja le, milyen hozzáállást vár el másoktól. Most gondold át, hogyan adhatod most magadnak. Szánjon időt és vonuljon vissza a nap folyamán. Figyelje állapotát, és figyeljen a test legkisebb feszültségére. Bármilyen negatív érzelem vagy érzés a testben azt jelzi, hogy a belső egyensúlyod valamilyen módon megszakadt. Ebben az esetben forduljon önmagához egy szeretetteljes kérdéssel: “Kedvesem, mit tehetek érted?” És rövidesen csináld.

4. Csak azt csináld, amit akarsz

Ez az elején sok erőfeszítést igényel. Végül is a pszichéje megszokta, hogy a kompromisszumok, félelmek és kötelezettségek útját választja. Ilyen pillanatokban mondd el magadnak: „Állj meg, mit csinálok most? Félelemből vagy örömömből cselekszem? Ismételt ismétlés után könnyebben hozhat döntéseket az ön javára, anélkül, hogy kárt okozna valakinek. Az élet valódi értelme maga az élet folyamata. Rendezze úgy a terét, hogy maximalizálja az elvégzett cselekedetek élvezetét.

5. Építsen ki egy szeretetteljes belső párbeszédet

Milyen hangnemben beszélsz magaddal? Kritika vagy támogatás, elfogadás érvényesül-e önmagához intézett megszólításában? A belső párbeszéd napi elemzése legjobban kombinálható az egyéni terápiával. Ahhoz, hogy szerető teret építsen ki magában, meg kell határoznia azokat a helyzeteket, amelyek a kritizáló belső szülő kialakulásának kiváltó okaként szolgáltak. Szinte lehetetlen egyedül megtenni, mert a fájdalmas tapasztalatok miatt a tudatalatti elme védelmi mechanizmusokat állít fel. A hivatásos pszichológus feladata nem csak a tudattalan pusztító élethelyzetek azonosítása, hanem annak biztosítása is, hogy cselekedeteit most a személyiség felnőtt része motiválja. A szakember segít a pozitív énkép kialakításában, amely lehetővé teszi a belső erőforrásokra való támaszkodást. A terápiában végzett tevékenység 60% -a a boldog jövő megteremtésére irányul. Felfedezi magában a szeretet belső forrását, és örömállapota megszűnik függeni a külső körülményektől.

Az önszeretet spirituális út. Amikor kapcsolatba lépsz önmagaddal, megtanulod hallani Istent benned. Értéked megtalálása, igényeid tiszteletben tartása az erősséged. Csak a belső világod megismerésével ismerheted fel isteni elvedet. Amikor előtérbe helyezed önmagad, akkor őszinte szeretetet mutatsz magad iránt, és ezáltal szeretetet mutatsz Isten iránt. Majd alkotótársává válsz, és képesek szolgálni a világot azzal, hogy őszintén adod tehetségedet más emberek érdekében.

Elena Zaparozhan, webhelyszerkesztő

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét