Hogyan lehet megbocsátani, amit nem lehet megbocsátani. Bocsánat technika

0
21

Hogyan lehet megbocsátani, amit nem lehet megbocsátani. Bocsánat technika

Miért tartunk haragot? Mi akadályozza meg abban, hogy felszabadítsa lelkét a fájdalomtól? Hogyan lehet megtanulni könnyen megbocsátani a szülőknek, a házastársnak és elengedni a neheztelést? Erről szól ez a cikk.

A neheztelés sokoldalú érzés, amely negatív érzelmekre épül: haragra, haragra, sőt gyűlöletre az elkövetővel szemben. Feltétlenül van önsajnálat, az áldozat helyzete. Gyakran ugyanabban a csokorban van szeretet vagy tisztelet a bűncselekmény tárgya iránt, ami nem engedi a negatív felszabadulását.

A negativitás az igazságtalanság érzése miatt születik: tisztességtelen cselekedetek, bizonyíték nélküli vádak, sőt a mindennapi kérdések egyszerű heccelődése. Ez nem veszi figyelembe az elkövető véleményét és helyzetképét.

Az elhúzódó negatív érzés fokozatosan tönkreteszi a lelket, és arra kényszeríti az embert, hogy a negatív tapasztalatok prizmáján keresztül nézzen mindenre, ami történik. Ezért olyan fontos megtanulni megbocsátani.

A megbocsátás képessége a lélek egyik fő feladata. De mi akadályozza meg, hogy megsértődjünk? Könnyű megbocsátani és elengedni bántalmazóit? Tisztázzuk együtt ennek az érzésnek a természetét.

Miért olyan nehéz megbocsátani?

Mi történik, ha bántottak vagyunk? Pszichológiailag vagy fizikailag. A természetes reakció a harag. Dühösek vagyunk, hogy megvédjük magunkat és határainkat. És amikor sikerül időben reagálnunk és megvédenünk magunkat, akkor a helyzet kimerül és befejeződik belső világunkban.

De amikor elnyomjuk a haragot önmagunkban, nem fejezzük ki, az nehezteléssé válik. És áldozunk … És akkor ezt a helyzetet beillesztjük belső világunkba, annak érdekében, hogy egy nap kiteljesedjünk és győztessé váljunk. Ezért úgy tűnik számunkra, hogy ha megbocsátunk, megalázzuk magunkat, helyettesítjük magunkat. De csak úgy tűnik. Valójában egy megbocsáthatatlan helyzet rengeteg blokkot hoz létre testünkben. És ami a legfontosabb: nem teszi lehetővé, hogy szeressünk és helyesen döntsünk. Ennek a neheztelésnek a prizmáján keresztül tekintünk a világra.

A neheztelés áldozati állapot. Amikor másokat hibáztatunk a problémáinkért. Így teljesen megszabadítva magát a felelősségtől ezért a helyzetért. Az áldozat állapota vezet bennünket a düh és a sértettség érzéséhez. A neheztelés és az elfojtott harag olyan haraggá változik, amelyet az ember nem engedhet el, és időnként egész életében magában hordozhatja a lelkét. És mint tudják, az elfojtott negatív érzelmek betegségeket okoznak a testünkben, mivel blokkolják az energia szabad áramlását. És blokkolják a kapcsolatot a lelkünkkel.

Amikor másokat azzal vádolunk, hogy igazságtalanul bánnak velünk, bizonyos elvárások vezérelnek minket. – Hogy tudta (ő)? “Tudnia kellett volna”, “Ez elfogadhatatlan, hogyan lehetséges.” Ugyanakkor teljesen nincsenek tisztában a bántalmazóval kialakult helyzetben betöltött szerepünkkel. Minden felelősség a vádlottat terheli. A megbocsátás oka az is, hogy képtelen elfogadni a másikat olyannak, amilyen. A másik elutasítása pedig természetesen önmagának elutasításából fakad. Nem vagyunk tisztában árnyékoldalainkkal. És ezek megvalósítása érdekében ezért kapunk ilyen helyzeteket.

Minden helyzet leckeként szolgál

Minden olyan heveny helyzet, amikor tisztességtelenül bánnak velünk, egy tanulság, amelyet azért kaptunk, hogy jobbá váljunk. Ezért fontos, hogy minden helyzetet oktatóként kezeljünk. Igaz, nem azonnal jön meg, hogy miért van szükségünk erre a leckére, és mit kell pontosan megtanulnunk. De az a szándék, hogy egy leckét éles helyzetben lássanak, és a tanár elkövetőjében előbb-utóbb világossághoz vezet.

OLVASS TOVÁBB:  Mi kell ahhoz, hogy elkezdj dolgozni magadon?

5 lépéses megbocsátási algoritmus technika

1. lépés: ismerje el és mondja ki érzelmeit

Például: igen, most rettenetesen mérges vagyok, fáj nekem, fáj és felháborodom.

Negatív helyzet bekövetkezésekor hajlamosak vagyunk hibáztatni a másikat és elnyomni az érzelmeinket. Ezért fontos, hogy a figyelem fókuszát magadra irányítsd, és felismerd, milyen érzelmek merültek fel ezzel a helyzettel kapcsolatban. Felismerni és objektiválni őket. Az érzelmek oda vezetnek az ok-okozati viszonyukra és felelősségükre. Ez a fajta munka történik a terápiában egy szakértővel.

2. lépés: Engedje szabadjára érzelmeit

Számos jól ismert trükk létezik. Írj levelet az elkövetőnek, és az írás révén szabadulj meg a felgyülemlett érzelmektől. Ezután égesse el a betűket. Képzelje el a bántalmazót egy üres székben, és mondjon el neki mindent, amit szeretne. Táncoljon kedvenc zenéje szerint, és a tánc révén szabadítsa fel a testet a negatív érzelmektől.

3. lépés: Vállalja a felelősséget a helyzetért

Ezt úgy teheti meg, hogy felteszi magának a kérdést: “Hogyan hoztam létre ezt?” – Hogyan hagytam, hogy ez a helyzet megtörténjen? Amint eltávolítjuk a hangsúlyt az elkövetőről, és magunkra irányítjuk a figyelem fókuszát, azonnal megértjük, hogyan tudattalanul hoztunk létre ilyen helyzetet. Az érzelmi töltet pedig elhal. Megértjük, mi a helyzet számunkra. Ha ennek ellenére nem könnyű megragadni az összes tanulságot. Gyorsabban jön, ha szakértőhöz fordul. Kövesse a linket, hogy regisztráljon szakembereinkhez.

4. lépés: értse meg, hogy a bántalmazó mit csinál

Általában elakadtunk a neheztelésben, amikor kalapáljuk magunkat: “Nos, hogyan tudnád ezt megtenni?” És még egy kérdést kell feltenned magadnak: “Mik voltak a bántalmazóm motívumai?” Ez lehetővé teszi megértését. A megértés pedig megkönnyíti a megbocsátást. Mert van axióma. Minden cselekedet mindig jó szándékkal történik. Lehet, hogy a személy öntudatlanul járt el, és nem akart szándékosan bántani. Vagy motívumai élettörténetén alapulnak. Például egy személy bántani fog, ha bántják. Így működik a pszichénk. Megismételjük tapasztalatainkat másokkal. Csak a tudatosság révén juthatunk ki ezekből a forgatókönyvekből.

5. lépés: fogja meg a leckét

Rájön, milyen leckét tanítottak ebben a helyzetben? Mi a fő dolog, amit a bántalmazóm tanított nekem? Miért lehetek hálás mind a helyzetnek, mind az elkövetőnek? Az órák tudatossága az érzelmek átélésének idején, a helyzetért való felelősség vállalásán keresztül valósul meg.

A megbocsátás a lélek egyik legfontosabb tanulsága. Csak érett ember képes ilyen érzésre. Az éretlen bosszúval szórakoztatja magát és bosszút vár. De ez nem hoz megkönnyebbülést, csak pillanatnyi vigaszt jelent. És annak érdekében, hogy megtanuljunk megbocsátani egy férjnek, feleségnek, szülőknek és elfogadjuk őket olyannak, amilyenek, elkövetőket és zsarnokokat vonzunk az életünkbe. Akik rosszat tesznek velünk, ha fájdalmat okoznak. Mindez szükséges a feltétel nélküli szeretet elsajátításához és a lelki növekedéshez.

Vannak olyan helyzetek, amelyeket nagyon nehéz megbocsátani. És gyakran a legrosszabb történetek a szeretteikkel történnek. Például egy testvér szexuális bántalmazása, egy apa vérfertőzése. Anya megalázása. Ezek a történetek a lélek traumává válnak, és hosszú távú terápiát igényelnek. Különösen akkor, amikor az érés és a személyiség kialakulásának időszakában követték el őket. A gyermek a priori áldozattá válik. Mert fizikailag gyengébb, és nem tudja megvédeni magát.

OLVASS TOVÁBB:  Karmikus kapcsolat, van kiút?

De még ilyen helyzetekben is meg lehet találni az ok-okozati összefüggés megértését és tudatát. De ezt egyedül nem lehet megtenni. Szükségünk van egy útmutatóra a lélek labirintusain keresztül.

Hogyan gyógyítja a terápia az ilyen helyzeteket?

  1. Szükség van hajlandóságra a traumatikus élmény átélésére. Mi magunk sem élhetjük túl a régi fájdalmat. Az ellenállás működni fog. Ezért szükséged van egy szakértőre, aki finoman és szeretettel végigvezeti a fájdalmas helyzetekben. Nemcsak az ügyfél hajlandóságára van szükség, hanem belső erőforrásra is, hogy elfogadja és újra átélje egy nehéz helyzetet. Speciális technológiák segítségével a szakember segít kívülről, a Figyelő szemszögéből szemlélni a helyzetet. Ez lehetővé teszi a sérüléstől való elhatárolódást és józan pillantást vet rá.
  2. A szakértő segít az ügyfélnek az érzelmek átélésében, és lehetőséget ad a fájdalomra, hogy éljen, és ezáltal átalakítsa az embert. Amikor fájdalommal érintkezünk, ösztönösen menekülünk előle. De nem megélt fájdalom, bezárja a szívet és a szeretetért. Ezért fontos elfogadni mindazokat az érzelmeket, amelyek az embert traumatikus helyzet alatt kísérték. Adjon nekik jogot, hogy legyen, és adjon nekik időt és helyet, ahol élhetnek.
  3. Fontos megjegyezni, hogy nem lehet megszabadulni az összes érzelmi töltettől egyszerre, egyszerre, egy munkamenetben. A felszabadulás fokozatos. Ezért az ügyfelek gyakran mondják: „Már átdolgoztam ezt a helyzetet. Hogyan lehet?”. – Amennyire kell – válaszolom általában. Türelemmel és bízással kell rendelkeznie önmagában.
  4. A helyzet akkor tekinthető teljesen kidolgozottnak, ha van elfogadás és hála. Maga a helyzet elfogadása. Nos, igen, megtörtént. És ezen nem lehet változtatni. Csak megváltoztathatja a hozzá való hozzáállását. Szakértő segítségével az ügyfélnek új elképzelése van a traumatikus helyzetről. És az általa tanított órák megértése is.
  5. A terápia során a fogadalmakat és a döntéseket átírják a trauma következtében. Ezek a döntések azok a formált minták, amelyek befolyásolják az ügyfél jövőjét.

A régi fájdalom feloldása:

  • Lélegezzen mélyen és éljen élettel
  • Egészséges testtel rendelkezik (a betegségek 70% -ának pszichoszomatikus oka van)
  • Feltétel nélkül szeretni önmagadat és másokat
  • Fogadd el a világot olyannak, amilyen, ítélet vagy ítélet nélkül
  • Éljen a boldogság ízével
  • Alkosson és alkosson saját megvalósítása és a világ érdekében.

A megbocsátás megtanítja nekünk a legfontosabbat – a szeretetet. Szerelem feltétel nélküli, elfogadó, isteni. Louise Hay ezt írta: “Ha beteg vagy, akkor megbocsátanod kell valakinek …” Van egy nagyon erős gyakorlat, amely segít megbocsátani. Ez az “átváltozás imája”. Olvasson 40 napot egymás után, és élvezze életének csodáit.

Tehát most vegyen egy darab papírt és egy tollat, és írja le, kinek kell megbocsátania? Írja le a gyógyulást igénylő helyzeteket is. És végezd el az 5 lépéses megbocsátási technikát. Ne feledje azt is, hogy néha a legnehezebb nem a férjünknek, feleségünknek, gyermekeinknek, hanem önmagunknak megbocsátani. De életünk legfontosabb személye mi magunk vagyunk. Az önszeretet külön téma. És további cikkeket fogok írni róla. Addig tegye le az önszeretet tesztjét.

PS Az alábbi videót megtekintve többet megtudhat a megbocsátás technikájáról.

Várom kérdéseit és észrevételeit.

Szeretettel, Margarita Murakhovskaya

Ha a cikk hasznos volt, kérjük, ossza meg barátaival a linket, legyen több tudatos nő a világunkban.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét