Hogyan lehet edzeni a mellkas felső részét fekvőtámaszokkal

0
52

Hogyan lehet edzeni a mellkas felső részét fekvőtámaszokkal

A dél-koreai Inje Egyetem sporttudósainak köszönhetően tudjuk, hogy a régi jó fekvőtámaszok sokkal sokoldalúbbak, mint gondoltuk. A koreaiak felfedezték a sportolók számára azt a módszert, hogy fekvőtámaszokkal fejlesszék a felső mellizmot.

Törzshajlítás

A koreaiak által vizsgált fekvőtámaszok módszerét az alábbi ábra mutatja: az alsó test 30 fokos szögben hajlik.

Hogyan lehet edzeni a mellkas felső részét fekvőtámaszokkal

A kutatók 15 férfi diákot kértek fel, hogy végezzenek fekvőtámaszt a hagyományos módon és a törzset behajlítva. Ennek során elektródákat csatoltak az alanyok felsőtestének és törzsének középső részeihez, hogy mérjék az izomfeszültség mértékét jellemző elektromos aktivitást ezekben az izomcsoportokban.

Az alábbi ábra a maximális önkéntes izometrikus összehúzódás (MVIC) alatti aktivitás százalékában kifejezett aktivitást mutatja.

Hogyan lehet edzeni a mellkas felső részét fekvőtámaszokkal

Hogyan lehet edzeni a mellkas felső részét fekvőtámaszokkal

Izomtevékenység

Hajlított törzsű fekvőtámasz esetén a hasizmok kevésbé dolgoztak, mint rendszeres fekvőtámaszok esetén. Az aktivitás a mellizom alsó részén – a mellizom sternocostalis részén – szintén valamivel kevesebb volt. Másrészt az aktivitás a mellizom felső részén, a clavicularis részen (az ábrán C) nagyobb volt a hajlított fekvőtámaszokkal, akárcsak a serratus elülső izom aktivitása.

Egy forrás:

  1. A fekvőtámaszok hatása a váll és a törzs izmaira hajlított csomagtartóval. Dong-hyun Kang, So-young Jung, Dong-hun Nam, Seung-je Shin, Won-gyu Yoo. J Phys Ther Sci. 2014. június; 26 (6): 909-10.
OLVASS TOVÁBB:  Súlyzó hinta: A tudós bizonyított hatékonyságot

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét