Az “Ausztrália” című film pszichológiai áttekintése 2008

0
129

Az

Ausztrália Baz Luhrmann amerikai rendező akció-kaland melodrámája Nicole Kidamn és Hugh Jackman főszerepeiben. Az angol arisztokrata Lady Sarah Ashley (Nicole Kidman) férje halála után Ausztrália északi részén hatalmas tanyát örököl. A hősnő attól félve, hogy az angol pásztorok kisajátítják ingatlanát, közvetlenül a második világháború kezdete előtt érkezik a birtokra. A szarvasmarhák túlélése érdekében úgy dönt, hogy Drover (Hugh Jackman) drover és 1500 ezer fős állomány önkéntes kiszolgálói révén több ezer mérföldön át Darwin városába ad el állatokat a hadsereg őrmestereinek. Az alattomos Neil Fletcher vezetésével egy dróderek csoportja próbálja megsemmisíteni az állományt. Hogyan lesz vége a hősnő kockázatos vállalkozásának? Vajon Drover és Lady Sari Ashley túlélik?

Éretlen nőiség és éretlen férfiasság

A főszereplő – Lady Sarah Ashley a film legelején bemutatja a nézőnek a makacsságát, a férfiakkal szembeni bizalmatlanságát és az uralmat. Bár természetesen példátlan bátorságra van szükséged ahhoz, hogy az arisztokratikus Londonból merj vad Ausztráliába repülni. És ez természetesen Sarah erős karakteréről szól, de egyáltalán nem az erős nőiességről. Lady Ashley élvezi a versenyt a férfiakkal és annak bizonyítását, hogy “ő sem rosszabb, mint bármelyik férfi”.

Az

Lady Ashley képe egy olyan nő prototípusa, aki úgy döntött, hogy egy párkapcsolatban felelős és mindenben maga dönt. Azt mondja könyvelőjének: „Elmegyek ebbe a szarvasmarhatanyába, eladom és hazahozom Maitlant (a férjét)! Maga!”

Ehhez egy nőnek nagyon jó motívumokkal kell rendelkeznie. És ezek a motívumok általában a férfivilághoz kapcsolódó fájdalmat jelentik. Mert mindent maga csinál, nem bízik …

Drover szarvasmarha-sofőr, aki jutalékért az A pontból a B pontba vezeti az állományt. Életvallás – “Senki sem alkalmaz, senki sem rúg ki …” Ebben a posztulátumban látja szabadságát és függetlenségét. Férfias megjelenése és azon képessége ellenére, hogy bárkinek meg tudja adni azt, aki meg meri bántani, Drover a film során többször is bemutatja férfias infantilizmusát. A sebezhetőségtől való félelem gyakran rejtőzik olyan pszichológiai védekezés mögött, mint az elkerülés

OLVASS TOVÁBB:  Először is a szeretet

És csak az életpróbák késztetik felnőni és végre vállalni a férfi felelősségét

Hajlamos uralni a kapcsolatokat egy férfival, így nőként éretlen, a nő mindig ugyanazzal az éretlen férfival találkozik, mint ő maga. Csak éretlen ember.

Lássuk, hogy a filmben az élet nehézségeinek és megpróbáltatásainak köszönhetően a főszereplők érettségivé válnak.

Ki a felelős?

Amikor Drover összeállított egy csapatot, hogy szarvasmarhákat hajtson Darwinba, ő, ahogy az embernek kell, kijelentette vezető pozícióját. – Én vagyok a fő, mindenki engedelmeskedjen nekem! Sarah-val való kapcsolatában ezt csak a saját területén tehette meg, ahol profi. És profi drover volt.

Az

Az ember természeténél fogva véd, gondoskodik, gondoskodik. A férfi archetípus vezető szerepet vállal a külvilágban. Ez a pozíció lehetőséget ad neki arra, hogy teljes mértékben kiaknázza férfi lehetőségeit. Lady Ashley félénk vezetési kísérletei nevetségesnek tűntek, és a mindenkit és mindent ellenőrizni szokott alszemélyiségi hipermátusa fiaskót szenvedett. És Lady Ashley-nek engedelmeskednie kellett.

A férfi a fő a külvilágban, és az ő feladata, hogy védelmet nyújtson nőjének és gyermekeinek, a nő a fő a belső világban, és az ő feladata, hogy teret adjon a szeretetnek férfinak és gyermekeinek. De mi van akkor, ha egy nő úgy dönt, hogy „nem lehet rosszabb, mint bármelyik férfi”, és vezető szerepet tölt be a külvilágban? Aztán versenyezni kezd az emberével. És nincs, aki párban tartsa a szerelem terét …

De annak ellenére, hogy a kísérleteket folyamatosan kapták az állatállomány hajtása során, a versenyző emberei. És még abban az esetben is, ha elvesztették barátaikat ebben a küzdelemben, mégis győzelmet arattak – Darwin felé hajtották az állományt, és sikeresen berakták egy hajóra. Lady Ashley-nek sikerült alku áron eladni a hadsereg marháit, ezzel legyőzve egy versenytársát. És bebizonyította magának és másoknak, hogy “ő nem hölgy, áthajtotta a csordát a sivatagon, és most joga van inni, mint minden férfinak”.

Természetesen Lady Ashley lelkesedése és a győzelem iránti törekvése csodálatra méltó. Nem adta fel, nem bujkált és nem futtatta a farkát a lábai között Angliába. Bátran legyőzte az élet minden nehézségét. És ő nyert! Ezek a jellemvonások ideálisak az üzleti életben, de megfelelőek-e egy kapcsolatban? Meglátjuk…

OLVASS TOVÁBB:  5 ok, amiért az álmok nem válnak valóra

Minden tesztnek vége, Lady Ashley pártfogóként meghívást kap a bálra, és meghívja magával Drovert, természetesen miután mindent elhatározott neki, még jelmezt is készített. Környezetébe kerülve ismét bekapcsolta hipermatáját, amely mindig a legjobban tudja, hogyan és kinek kell cselekednie …

Sarah tele van ötletekkel a tanya rendezéséhez. És meghívja Drovert, hogy legyen a birtokának a kezelője. Megint a helyzet fentről áll, mind státus, mind javaslat szerint. De Drover hű az életfelfogásához: “Senki nem vesz fel, senki sem rúg ki”, elutasítja ezeket az ajánlatokat neki. Így megőrizve férfi vezető pozícióját a vele való kapcsolatokban.

Mégis eljött a bálra. Így mindenkit meglepve érkezésével. Megmutatva, hogy ő és csak ő dönti el, mit és mikor tegyen.

Sarah és Drover elkezd együtt élni. Az állapotkülönbség ellenére boldogok. Lady Ashley felépíti tanyáját, Drover pedig száraz évszakban vezeti az állományt. Van egy Nalla nevű fiú, egy mesztizó, aki árva maradt, amikor édesanyja meghalt. Sarah minden óvó anyai szeretetét neki irányítja. És még meg kell tanulnia, hogyan engedje el …

De az ellenségek nem alszanak, és Mr. Fletcher zsarolással megpróbálja Sarah-t arra kényszeríteni, hogy adja el a tanyát. Meg kell jegyezni, hogy Lady Ashley nem beszél erről az emberének, és nem kér védelmet Drovertől. Végül is minden problémáját maga szokta megoldani.

Felnőttkorhoz vezető kihívások

Drover csak azután veszi el a bátorságot, hogy örökre elvesztette imádottját örökre, és elengedje régi fájdalmát, és visszanyissa szívét a szerelem felé. Felébred benne az ember felelőssége és készsége megmenteni, védeni és védeni.

Sarah ugyanaz. A háború megadta neki a próbákat. Csak akkor, amikor majdnem örökre elvesztette Nallát és Drovert, képes volt szétválasztani örökbefogadott fiát és megáldani őt a felnőttkor megkezdésére.

Az ausztrál sámánok számára az érés megindítása hagyományaik része. A felnőtté váló tinédzsernek át kell esnie próbáin. Be kell avatnunk és érlelnünk kell az élet kihívásait. Ahogy a film főszereplőivel is történt.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét