A guggoló öv csökkenti a hát alsó részét

0
52

A guggoló öv csökkenti a hát alsó részét

A Párhuzamos hátsó guggolás általában az alsó végtagok erejének növelésére és az atlétikai teljesítmény javítására szolgál. Sok olyan ember azonban van, aki a gyenge magizmok, a hát alsó részének korábbi sérülése, a felső végtagok megfelelő használatának vagy terhelésének képtelensége, vagy a rossz technika miatt nem képes a hátsó guggolás elvégzésére. Az alsó végtagok egyik lehetséges alternatív gyakorlata a derék guggolás. A hátsó guggolással ellentétben a csípő guggolás megterheli a medencét, megkerülve annak szükségességét, hogy a terhelést a felső végtagokkal, a felső háttal és a csomagtartóval támogassák. A mai napig egyetlen tanulmány sem próbálta számszerűsíteni az alsó hátfeszültség különbségét a párhuzamos hátsó guggolás és az övguggolás között. Tekintettel arra, hogy a terhelést a medencénél vagy közvetlenül a medence felett fejtik ki, csak ésszerű, hogy a guggolás csökkentheti az izom aktivitását a hát alsó részén és más törzsstabilizátorokon. Az Új-Angliai Egyetem amerikai kutatói úgy döntöttek, hogy ezt kipróbálják kísérletükben, amelynek eredményeit nemrégiben a Journal of Human Kinetics című folyóiratban tették közzé.

OLVASS TOVÁBB:  Izommemória vizsgálatok emberen

A guggolásnak övre van szüksége: tanulmány

A kutatók egy kísérletet végeztek 10 tapasztalt erős sportolóval, akiknek volt tapasztalata mind a hátsó rendszeres guggolással, mind a kevésbé ismert övguggolással kapcsolatban. A sportolók bőrére elektródákat helyeztek, amelyek meg tudták mérni az alatta lévő izmok aktivitását (has, alsó hát, comb első és hátsó része, az alsó láb elülső és hátsó része). Ezután bemelegítés után az alanyoknak a saját testtömegükkel megegyező tömeggel kellett guggolniuk. Vagy súlyzóval a hátadon, vagy övguggolással a Wenning Strength övguggoló gépen (1. ábra).

A guggoló öv csökkenti a hát alsó részét

A kutatók meghatározták, hogy mindkét gyakorlat mennyiben aktiválta az atléták alsó testének izmait.

Az övguggolás kevesebb izmot terhel

A guggolás két változata sok szempontból aktiválta az izmokat, de voltak különbségek. Az övguggolás a középső szakaszon aktiválta az izomcsoportokat, mint például a rectus abdominis, az alsó hátsó extenzorok és a gluteus izmok, sokkal kisebb mértékben, mint a szokásos hátsó guggolás.

A guggoló öv csökkenti a hát alsó részét

Meg kell jegyezni, hogy a résztvevők nem használhatták karjukat az egyensúly fenntartására vagy az övguggolás során segédkezésre. Ehelyett a résztvevőket arra kérték, hogy tartsák maguk előtt a kezüket, vagy könnyedén érintsék meg őket

OLVASS TOVÁBB:  Hogyan lehet edzeni a mellkas felső részét fekvőtámaszokkal

az állvány teteje. Lehetséges, hogy ha a résztvevőknek megengedték, hogy megragadják a támaszt, és a felső végtagjaikat használják a mozgás megkönnyítésére, akkor az izomaktivitás megváltozhat.

Szakértői vélemény az övguggolásról

„Eredményeink azt mutatják, hogy a guggolás hasonló izomszükségletet nyújt a quadriceps, a combhajlító és a borjúizmok számára, de a törzsstabilizátorok esetében kevésbé.

és a farizmok “- írják a kutatók. “Az övguggolás megfelelő alternatíva lehet a hátsó guggolással szemben, hogy elkerüljük az alsó hátsó rész vagy a törzs izmainak megerőltetését.”

Egy forrás:

  1. A törzs és az alsó véglet izomzatának aktivitása: Összehasonlítás a párhuzamos hátsó guggolás és az övguggolás között. Lori Joseph, Josh Reilly, Kristine Sweezey, Robyn Waugh, Lara A. Carlson és Michael A. Lawrence. J Hum Kinet. 2020 március 31.; 72: 223-8.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét