4 film, amely megtöri az életkori sztereotípiákat

0
19

4 film, amely megtöri az életkori sztereotípiákat

A fiatalokról alkotott képet aktívan ápolják társadalmunkban. A 40+ periódust már az élet vitalitásának, szépségének és fényességének romlása kezdetének tekintik.

Kezelnie kell az életkort, vagy el kell fogadnia? Mit rejt magában valójában az öregségtől való félelem? Készítettünk nektek olyan filmválogatást, amelyek bemutatják az élet ezen arany korszakának mélységét és értékét.

“Egyszerű nehézségek” (2009)

Jane úgy gondolta, hogy több éves pszichoterápia szilárd alapot adott neki válása után. Három gyermeket önállóan nevelt fel, és sikeres üzletet épített. A hősnő biztos abban, hogy helyreállította magát és visszanyerte elveszített erejét. Ez egészen addig a pillanatig történt, amikor megtudta, hogy volt férje fiatal nőt vett feleségül. A főszereplő megint leértékelődöttnek érzi magát. Miután megadta magát a félelmeknek, egy ideig még egy arcplasztikára is gondol.

4 film, amely megtöri az életkori sztereotípiákat

A dolgok bonyolítása érdekében Jane találkozik Jake-rel New Yorkban, fia főiskolai végzettségének alkalmából. Most kénytelen minden nap látni őt, és egy udvarias mosoly mögé rejti a fájdalmat. Este megunja, hogy elfelejtse, és reggel találkozik az ágyban volt férjével.

Tévedtek abban a hibában, hogy 10 évvel ezelőtt vállalták a válást? És mit kezdjünk az új ismerős Ádámmal, aki szintén figyelmét mutatja? Jane rohan az egyik szélsőségből a másikba, amíg úgy dönt, hogy önmagát választja. Aztán rájön, hogy valójában Jake-kel nem szerelmes, hanem addiktív kapcsolatban van.

– Nem szabad bezárni egy zárt ajtót … lejárt 10 évvel.

A főszereplő megérti, hogy volt férje nem lesz a támasza. Ő maga infantilis helyzetben van. Nincs benne stabilitás, stabilitás, ezért nem adhatja meg egy nőnek.

Jane megtalálja az erőt, hogy befejezze a kapcsolatot Jake-kel, és Adam mellett dönt. Csak az építésznek van személyes árulási traumája, és az első akadálynál eltávolodik Jane-től. A főszereplő ismét egyedül marad. Ezúttal nincs tudatában annak, hogy elhagyják. Jane tudja, hogy támaszkodhat a belső erőre, az értékének megismerésére.

A nők gyakran félnek az életkortól, mert nem érzik magukat személyként, nincsenek erős támaszok magukban. Félnek, hogy egyedül maradnak önmagukkal. Lehet, hogy egy ilyen nő életét a családjának szentelte, álmait feláldozta a gyermekek érdekében … Soha nem volt ideje magára, ezért fél a magánytól való félelemtől, amellyel az öregség összefügg.

Egy érett, tudatos nő nem kötődik az életkorhoz. Számára ez megegyezik a magassággal vagy a haj színével. Számos saját érdeke fűződik hozzá, és nincs szüksége senkire, hogy boldognak érezze magát.

“Hotel” Merigold “: az egzotika legjobbjai” (2011)

A film hőseinek régóta nincs illúziójuk arról, hogy életük drámai módon megváltozhat. A személyes válságok mellett engednek a külvilág nyomásának. Az ismerősök és rokonok nem szalasztják el az alkalmat, hogy még egyszer emlékeztessenek kudarcukra és cselekvőképtelenségükre.

OLVASS TOVÁBB:  Magány: gonosz vagy jó?

A hősök mindegyike úgy gondolta, hogy a férj, a gyermekek, a munka önzetlen szolgálatával nyugodt életet fognak biztosítani idős korban. Csak a valóság mutatta, hogy az áldozat hiábavaló volt, és önmagának elvesztéséhez is vezetett. Mi marad akkor? Hogy visszahozza az élet ízét. Esetleg Indiába megy, a színek, a fűszerek, a kaotikus forgalom országába? A brosúra leírja, hogy itt, Jaipur városában található egy luxusszálloda. Ebben az emberek arany éveiket töltik és minden nap élvezik.

4 film, amely megtöri az életkori sztereotípiákat

A hirdetés nem jelezte, hogy a leírt csak jövőbeli projekt lenne. Érkezéskor a főszereplők egy romos épületben találják magukat, amelyet javításra szorulnak. Nem adhatják vissza a pénzt, és nem térhetnek haza. Ez azt jelenti, hogy egy dolog marad – megpróbálni elfogadni a helyzetet, megismerkedni a helyi lakosok szokásaival, és egyúttal jobban megismerni “balszerencsés testvéreiket”.

„Ha ellenállsz egy hullámnak, az megszakadhat. De ha merülsz, akkor átengedheted magadon. “

A múltbeli korlátok, amelyeket a hősök körülöttük állítottak, kezdenek omladozni. Hiányaik elfogadása, egymás tökéletlensége, a környező körülmények megtisztítják őket a sérülések terheitől. A férfiak és a nők új jelentéseket kapnak, sőt vannak, akik még a kapcsolatokban is boldogságot találnak.

Mindannyian rájövünk a korfolyamatok elkerülhetetlenségére, és ugyanakkor továbbra is tagadjuk őket. Sokan már jóval azelőtt elkezdenek gyászolni, hogy eljön az a nap. “Túl késő …” – meglepő módon mind a 28, mind az 55 éves nő gondolhatja ezt.

Ez a film megmutatja, hogy az életkor csak egy szám, és semmiképpen sem tükrözi belső állapotunkat és kiteljesedésünket. Minden hős átéli a beavatásukat. Belső harmóniát találva, a külvilágban találják meg a boldogságot.

4 film, amely megtöri az életkori sztereotípiákat

Ginger és Fred (1986)

Összeszedett, kifinomult, elegáns. Lázadó, könnyen megsérti a társadalom normáit, amelyek nem tetszenek neki. Más a világképük, az életértékeik. Mi egyesítheti őket? A múlt és a szív megnyomorult a traumától.

Valamikor legendás táncduók voltak. Ginger és Freda néven egész Olaszországban és azon túl is ismerték őket. Végül is így hívták a hollywoodi csapcsillagokat, akiktől kölcsönkérték a tánc stílusát. 30 évig Amelia és Pippo nem mentek ki a földre. Így találkoznak egy karácsonyi show forgatásán, elfeledett csillagokkal.

Találkozójuk alkalmassá válik nemcsak az ifjúság emlékére, hanem a múlt újragondolására is. Közöttük egy ki nem mondott kifejezés és vallomás. Maszkok mögé bújva a hősök azt remélik, hogy a partner maga is kitalálja az érzéseit.

„Minden, ami az életünkben történik, csoda. Meglátjuk-e – önmagunkon múlik “

Jellegzetes őszinteséggel és egyszerűséggel Federico Fellini rendező világosan megmutatja, hogy félelmeink és önbizalmunk néha elpusztítja az álmokat. Fiatalkorukban a főszereplők féltek kinyitni a szívüket és megmutatni kiszolgáltatottságukat. Most volt egy esélyük, amely még nagyobb bátorságot követelt tőlük. De talán, ha a veszteség kockázata fontosabb, mint a saját büszkeségük, akkor képesek lesznek meghallani egymást? Lehet, hogy a tánc segít kifejezni azt, ami elől menekült annyi évig …

Néha a pszichológiai életkor nagyon eltér a fiziológiától. Lehet, hogy egy nő 60 éves, de belül kislány marad, aki szeretetre vár. Menekülve a kérdések megoldása elől, engedve a félelmeknek, a rejtett sérelmeknek, lelkünktől megfosztják a lehetőségét, hogy átélje a leckéit. És akkor az elégedetlenség érzése kezd széttépni minket. Az élet öröme nem az életkorral veszik el, hanem azzal a felismeréssel, hogy minden cselekedet üres volt és a társadalom diktálta. Mielőtt a test lebomlik, a lélek bomlik.

“Kvartett” (2012)

Az akció egy elit panzióban zajlik. Az egykor ragyogó operaénekesek itt élnek. Szinte mindegyikük tele van büszkeséggel és arroganciával, ezért csak kevesen ereszkednek le egymással kommunikálni.

Külső luxus vesz körül magányos embereket. Egész életüket a művészet oltárára teszik. Sokuknak nincs családja, sőt közeli barátja sem. Az egyetlen esemény, amely egyesítheti őket, visszaszerezheti az elveszített jelentőségtudatot – az éves koncert Giuseppe Verdi születésnapjára.

4 film, amely megtöri az életkori sztereotípiákat

Az ünnepi készülődés közepette új vendég érkezik a panzióba – Jean, korábban a világszínház primadonnája. A kimért, nyugodt öregségről szóló álmait a körülötte élők viharos nyüzsgése törte meg.

Itt a múlt utoléri őt – régi barátai, sőt volt férje is. Kitartóan felajánlják neki a közös részvételt a koncerten. Csak Jin határozottan elutasítja ezt a kalandot, attól tartva, hogy elveszíti szakmai hozzáértését. A hang az évek során visszafordíthatatlan változásokon megy keresztül, így Jin nem kockáztathatja meg a ragyogó príma képét. Ezenkívül a próbák rendszeres találkozókat foglalnak magukban férjével, akinek szerelmét 9 nap eljegyzés után elárulta.

– Összetörted a szívét.

– És magam.

– De van jövője!

– Sok maradt belőle? Leginkább a múltban.

Jean megérti, hogy mennyit vesztett karrierje során. A vágyak hamisnak bizonyultak, és csak a hiúság diktálta őket. A múlt visszavonhatatlan … És mégsem késő megtalálni a boldogságot a jelen pillanatban. Képes lesz-e Jin lemondani a büszkeségről, ha a barátság és a szeretet forog kockán?

Az életkor csiszolja a személyiséget, megszabadítva a konvenciók, ambíciók és a társadalmi siker hamis szimbólumainak héjától. Amit fiatalságunkban természetesnek veszünk, az évek múlva felbecsülhetetlen értelmet nyer.

Az öregség nem az élet vége, hanem csak a következő és természetes szakasza. Talán csak benne találjuk meg az igazi szabadságot. Kezdjük megérteni a korábbi tapasztalatok értékét, felismerjük a hibákat és hálásan elfogadjuk őket.

Ha egy nő szereti önmagát, boldog, gondozza a testét, akkor az életkor nem akadályozza őt. Természetesnek veszi őket, és nem szégyelli a számokat.

Hogy látod magad, egy ilyen kép jelenik meg mások előtt. A szépség a belső, nem pedig a külső tükre. Az élet minden időszakának megvan a maga varázsa és értéke. Nem számít, hány éves vagy most, győződj meg róla, hogy szép vagy, erős és kívánatos. Amikor meglátod magadban, a környezetedben mindenki meglátja!

Szerző, Elena Zaporozhan

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét