16 megoldás az életed jobbá tételére 2021-ben

0
32

Sokak számára az újév megünneplése nemcsak szórakozás és öröm, hanem egy kiindulópont is, ahonnan kezdheti az életét a semmiből, amelyben minden sokkal jobb lesz. Az új élet kezdetéhez előre fel kell készülnie – össze kell állítania a jövő évi tennivalók listáját, és legalább néhány dolgot meg kell próbálnia megvalósítani. Egyébként jobb, ha a három legfontosabb dolgot választja ki az Ön számára, és mindent megtesz annak érdekében, hogy biztosan megvalósítsa azokat.

16 megoldás az életed jobbá tételére 2021-ben

16 megoldás az életed jobbá tételére 2021-ben

1. Használjon kevesebb háztartási készüléket. Ez nem tartalmazza a porszívót, a mikrohullámú sütőt vagy a mosógépet. Fel kell hagyni azoknak a dolgoknak az állandó használatát, amelyek időt vesznek igénybe a rokonokkal, barátokkal és kedves emberekkel való kommunikációhoz: mobiltelefonok, számítógépek, televíziók, laptopok stb. Természetesen nem lesz könnyű megszabadulni attól a szokástól, hogy naponta százszor ellenőrizzük a leveleket, vagy elolvassuk a barátok új bejegyzéseit a közösségi hálózatokon, de meg kell tanulnod, hogyan kell ezt csinálni. Nem várhatnak? De a szülőkkel való kommunikáció egy pillanat alatt megszakadhat. Ezért jobb félretenni a modult. Jobb, ha inkább a családjával töltesz időt.

2. Ne aggódjon folyamatosan. A centenáriusok egyik titka az, hogy képesek érzelmeiket kordában tartani anélkül, hogy aggódnának az apróságok miatt. Az ilyen “közömbösség” nem azt jelenti, hogy mindent felszínesen kell néznie. Csak fontosnak kell lennie azoknak a dolgoknak és embereknek, amelyek valóban fontosak számodra, amelyekkel a kommunikáció boldogságot és örömet okoz. Akár listát is készíthet azokról a dolgokról, amelyek nem tesznek boldoggá. Például az Ön számára nem fontos emberek véleménye, akik állandóan befolyásolják a választását, vagy éppen azért olvasnak érdektelen könyveket, hogy mások is azt gondolják, hogy művelt ember vagy.

Természetesen ebben a listában lesz néhány pont, amelyet egyszerűen nem lehet áthúzni. Ilyen helyzetben fontosabb megtalálni az egyensúlyt a „kötelező” és az „örökre eltávolítandó” között. Miután megszabadult a felesleges dolgoktól, érzelmektől, kapcsolatoktól, örömet és elégedettséget fog érezni.

3. Távolítsa el az életéből a felesleges dolgokat. Ez a pont kiegészíti az előzőt. Kezdje a banális ruhával – egy doboz szennyes ruhával, ahonnan a régi és szivárgó zoknit dobja ki, minimális, de a legszükségesebb dolgokat hagyva. Akkor mehet a szekrények fiókjaihoz, válogathat papírokat, könyveket, kidobhatja a régi és ütött edényeket. Talán több napra lesz szükség, hogy kitisztítsd a felesleges dolgokat az életedből, de miután befejeződött, elégedettséget fog érezni.

4. Korán feküdj le. Hányszor fogod el magad a nap folyamán, amikor arra gondolsz, hogy ha tegnap legalább fél órával korábban lefeküdtél volna, akkor a mai nap sokkal gyümölcsözőbben telt volna el. Ha Ön azok közé tartozik, akik késő estig szeretnek a telefonnál vagy a számítógépnél ülni, akkor emlékezzen arra, hogy a képernyő fénye arra készteti az agyat, hogy kint van a nap. Ennek megfelelően sokkal nehezebb lesz elaludni. Ezért ideális esetben egy órával lefekvés előtt kapcsolja ki a telefonokat és a számítógépeket. Igyon egy jó gyógyteát, és olvasson el néhány oldalt a hónapok óta az éjjeliszekrényen lévő könyvből, hogy segítsen a hangos és pihentető alvásban.

5. Új ismerősök. Ha kezdi észrevenni, hogy nem tudja rávenni magát arra, hogy kimenjen, gondoljon végig az okán. Talán belefáradt az ismerős arcokba. Találkozzon új emberekkel, és fedezze fel azokat a helyeket, ahol még nem járt, hogy visszanyerje motivációját arra, hogy kimenjen és másképp lássa az életet. Tehát ne légy szégyenlős, beszélj a körülötted lévőkkel, akikkel általában nem társulsz. Tedd azt, amit nem szoktál, látogass el olyan helyekre, ahova általában nem jársz. Tegyen fel kérdéseket, legyen kíváncsi. Sokat fogsz tanulni.

OLVASS TOVÁBB:  7 módszer a csokoládéfüggőség megszabadulására és a cukor örökre való lemondására

6. Tanuljon meg egy új nyelvet. Speciális weboldalakkal, alkalmazásokkal, platformokkal, amelyek lehetővé teszik a távoli kommunikációt más országokból származó személyekkel, YouTube-videókkal, podcastokkal és egyebekkel, az idegen nyelv megtanulása elérhető cél, ha van rá akarata és fegyelme. Az új nyelv tanulásának számos előnye van:

  • el tud menni egy olyan országba, ahol az Ön által tanult nyelvet beszélik, félelem nélkül, hogy az emberek nem értenek téged, és te sem érted őket;
  • ha szeret olvasni, megteheti eredeti nyelven. Ugyanez vonatkozik a filmekre és a tévéműsorokra;
  • képes lesz kommunikálni más kultúrákból származó emberekkel, és új dolgokat tanulhat tőlük.

7. Fejezze be, amit elkezdett . Ki mondta, hogy az újévi terveknek teljesen új célokon kell alapulniuk? Hasonlóan kifizetődő lehet egy tavaly elkezdett projekt megvalósítása, amely érdekel, vagy amelyben már jó eredményeket ért el. A dolgok megtartása kevesebb erőfeszítést igényel, mint egy új megkezdése. A magasabb szintre lépéshez csak konkrét célokat kell kitűznie. Például: növelje webhelye forgalmát, javítsa idegen nyelv ismereteit, tanulmányozzon egy új könyvelési programot stb.

8. Nyisd ki magad kreatívan. Ha úgy gondolja, hogy nem kreatív ember, akkor ez hiba. Mindannyiunknak van egy megfelelő adag kreativitása, a probléma az, hogy nem vesszük észre, mert nem adunk neki elegendő helyet. Szánjon heti egy órát arra, hogy olyan tevékenységekre fordítsa magát, amelyeket gyermekkorában elhagyhatott. Íme néhány példa a kreatív tevékenységekre: rajzoljon és készítsen kollázsokat; énekel; hangszeren játszani; tánc. Mindezt otthon is meg lehet csinálni – raktárban, pincében, garázsban. A cél nem lehet műalkotás létrehozása, vagy profi táncosként való megvalósítás. Csak meg kell értened, hogy bármit megtehetsz, amit csak akarsz, a lényeg az, hogy legyen vágy.

9. Hagyd abba a halogatást. Ügyeljen a két perc szabályára: ha egy bizonyos művelet kevesebb (vagy legfeljebb) két percet vesz igénybe, akkor most tegye meg. Például arról álmodtál, hogy eljutsz egy koncertre, azonnal felhívsz és rendelsz jegyeket, vagy arra gondoltál, milyen jó lenne megtanulni a varrást – ugyanabban a pillanatban iratkozz fel tanfolyamokra stb. Nem számít, hogy nem holnap történik meg. Ha csak arra gondolsz, hogy azt csinálod, amit később szeretnél vagy amire kellett volna, akkor jobban fogod érezni magad.

10. Tegyen napi 10 000 lépést. Gyakran az év elején megfogalmazott fitnesz programok irreálisak. “Heti 3 napon elmegyek edzőterembe”, “Munka előtt futok”, “Minden nap tornázom otthon”, “Megyek”, “Megcsinálom”, “Jelentkezem” és így tovább. Az egyetlen valóság az, hogy naponta 10 000 lépést tehet meg. A lépések nyomon követéséhez használjon lépésszámlálóval ellátott órát vagy a telefonjára letölthető alkalmazást. Csak ne tekintsék ezt a módszert a fogyás lehetőségének. Hadd válhassanak maguknak az idővé, amikor friss levegőt kaphat, kinyújthatja a lábát az irodában töltött nap után, sétálgathatja kutyáját. Gyakran a legjobb ötletek akkor jönnek, amikor az agyunk úgyszólván szünetet tart a nyüzsgésben. Ki tudja, talán hosszú séta után megoldást talál egy régi problémára.

OLVASS TOVÁBB:  6 dolog, amit soha nem szabad megtenni egy férfi érdekében, hogy ne veszítse el

11. Javítsa tudásszintjét. Tegye ezt magának, hogy másképp nézze meg az életet. Olvasson regényeket, esszéket, képregényeket, üzleti könyveket, tankönyveket, gyermekkönyveket, saját nyelvén és idegen nyelvű könyveket, újságokat, blogokat, sőt szótárakat és poros régi enciklopédiákat. Meg fog lepődni az új ismeretek mennyiségén és azon, hogy miként fog kinyílni az elméd olyan témákban, amelyeken korábban talán nem is gondoltál.

12. Vegye fel a kapcsolatot régi barátaival. Fogjon egy tollat és papírt, és készítsen egy listát azokról a régi barátokról, akikről még hat hónapon belül nem hallottál, majd vedd fel velük a kapcsolatot. Hívhat, írhat egy közösségi hálózaton vagy a Viberen, a WhatsAppon keresztül, képeslapot küldhet postán. Az igazi barátságról gondoskodni kell, hogy az minden nap erősebbé váljon. Ne hagyd, hogy az új év elvigye a barátaidat.

13. Tedd azt, amiről már régóta álmodtál. Készítsen listát azokról a dolgokról, amelyeket mindig is szeretett volna csinálni, de nem volt hozzá bátorsága vagy ideje. Válasszon egyet és mindenképpen hajtsa végre. Például, ha már régóta gondolkodik az ejtőernyővel való ugráson, akkor hívja meg barátait erre a vállalkozásra, hogy veled együtt vehessenek részt, és ma rendelje meg az ugrást. Ne gondolj rá túl sokat.

14. Ne kritizáld magad. Ne kritizálja önmagát újra és újra azért, amit tett, vagy amit megtehetett volna, de nem. Egy személy hibákat követ el, és csak így lehet megérteni, hogyan kell kezelni a jövőben a hasonló helyzeteket. Egyes dolgok kívül esnek az ellenőrzésünkön, ezért a kritika gyakran nemcsak kontraproduktív, hanem értelmetlen is. Csak el kell fogadnia a tényeket úgy, ahogy vannak, tiszteletben kell tartania magát annak, aki vagy, és folytatnia kell az utat, és meg kell próbálnia nem ismételni ugyanazokat a hibákat.

15. Ne vegyen mindent túl komolyan. Gondoljon a haszontalan energiára, amelyet minden alkalommal elpazarol, amikor haragszik valamire, ami végül nem számít Önnek. Ezután gondolkodjon el arról, hogyan lehetne felhasználni ezt az energiát valami építőbb tevékenységre.


16. Kevesebbet panaszkodjon. Kétféle válasz adható panaszaira:

  • Az emberek kötelességüknek érzik magukat erkölcsileg támogatni.
  • A kommunikáció befejezése. Nem mindenki érzi jól magát a nyafogásban.

Kezdje büntetni magát panaszai miatt, ha maga nem tudja megtenni, megkérdezheti egy kedvesét. Például minden panaszért pénzt adsz neki, vagy ő pofon vág téged, stb. Nagyon hamar megunja a panaszkodást.

Nem kell mind a 16 megoldást megvalósítania, amelyek javítják életét 2021-ben itt és most. Keresse meg, mit tehet, és próbálja megváltoztatni önmagát és az életben kitűzött céljait, hogy legalább egy kicsit boldogabbá váljon.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét